Saturday, October 20, 2012

2 Hari Bersama Mahasiswa2 Fakulti Undang-Undang UUM & Batch 37

Assalamualaikum

Hah sebulan jugak la aku x hapdate blog gara-gara PMR tuh..tapi sekarang tidak lagi hanya menunggu keputusan pada bulan 12 nnti dalam ketakutan tapi tetap happy xpayah nk ikut workshop berderek-derek smpy aku x sempat nk mekap sbb padat sngt pagi-petang-siang-malam hergh penat siott..tpi bukan yang tuh aku nk cter skang nie..apa yang aku nk citer+merepek+meroyan kat sini pasal aktiviti lepas PMR batch kitorang..batch aku nama TENACIOUS 37..cantek x nme??haha klu dgar cm delicious jer kan..ghasak ;aa hape pown kmi suma mmg HOTSTUFF..ok statement bangang conteng taik kat muka..harharhar..

ok cukup la tuh aku meroyanng gedik gegak gempita..skang aku nk start citer aktiviti2 kitorang bersama student2 UUM course Undang2..diorang mmg sporting dan gila jgak mcm kitorang..ok event nie start dri petang khamis bersambungan smpai jumaat tengahari..walaupown aktiviti simple tpi best ok la dpt kuarkan peluh nnti buleh kurus hikhikhik gedik aku..apa yang pasti aktiviti yg diorang dh buat tuh simple sbab nk save budget jer..eh lolololol..mati aku klu diorang baca blog aku..ok maap2..korang memang sporting and giler2 mcm kitorang..like2!!

nie sebahagian student2 fakulti laws la nie..vogue x??
akak yang pkai jersi nombor 7 tuh yang sering menjadi perbualan hangat dalam chatting boys batch haku..hahaha lols..klu korang bleh nmpk kan,dya pkai spek kat luar..hurmm,style dya kowt..ghasak la hape pown asalkan akak2 dan abang2 enjoy duk ngan kitorang..thumbs up lar to you guys ok!!

abaikan tangan yang bertempek tuh..
aktiviti permulaan kitorang kena buat nama kumpulan,cheers dan team logo dalam kumpulan yng telah di tetapkan..nie pic kumpulan AWESOME..aku nyer kumpulan nma CLOUD 9..comei x??dalam kumpulan AWESOME nie ada someone yang aku minat..shhh jngan gtau dia nnti dya blushing..kehkehkeh..ok ketuk kepale haku!!actually masa yang diberikan tersangat la suntuk kena create nme team sndri la,cipta logo segala..tapi disebabkan kepantasan DELICIOUS TENACIOUS 37..kitorang managed buat bagi siap suma..pada sebelah malam pulak kitorang kena buat presentation tentang team kitorang dan aku merangkap leader team aku sndri,aku jadi presentator tetap untuk setiap aktiviti..hurmm grand fabulous jgak lak aku present..hoho bongkak statement kan..

hah tuh aku tgh presenting bab team aku la tuh..we are CLOUD 9!!
lepas habeh suma presentation yng kami suma merepek ntah pape..kitorang kena buat aktiviti reka cipta dri bnda yng terpakai dan korang bleh nmpk dgn manila card,newspaper and lidi 2 batang yang sememang nye klu tgok x pkai otak mmg korang ckap eh benda cmnie buleh buat ape..baek taruk tong sampah ke bagi kat sampah masyarakat buat tido lagi bagus..Haaa btol x msti korang akan ckap macam nie??actually korang buleh buat mcm2 taw..tuh pown klu korang pkai otak dan akal fikiran la macam TENACIOUS 37 buat..mmg kreatif lar..team aku buat robot serbaguna..dan diorang mg terpegun la x sngka sebab robot tuh mcm2 kegunaan jgak ek..hoho..

nie team awesome lagi..dorang buat roket tah pape x silap aku..

habis jer aktiviti tuh kitorang buleh blah gi supper makan2 smpy kenyang..melahap jgak la aku air teh smpy 2 cawan..lols..abis kami bajet dah abes aktiviti malam tuh..tpi x..ada pulak aktiviti pertahanan diri lam pukol 12 cmtuh..aduhh PLKN apakah ini??tgh2 mlm nk buat aktiviti lasak cam orang giler..tpi mmg berguna la sbb nme pown pertahanan diri kan..mmg ok la smpy kena berendam dalam kolam dpan hostel yng air nye jernih hijau berlumut ntah pape2 10 saat boys sahaja..nmpk x permainan diorang kat situ?girls buleh lar renyih2 smpy telinga tgok kitorang..x cukup dgn itu,kena pulak merangkak dlam lumpur dekat 5 meter 2 kali lak tuh..pada masa yang sme kena buat aktiviti lasak tuh,ada pulak barang amanah kena pegang smpai xleh pecahkan,tinggalkan,relaikan,makankan,eh..hurmm..apa yang pasti mmg dpt bnyk sgt lessons mlam tuh thanks a thousand years lar kat abg2 and akak2 suma..mcm2 yng kitorang dpt.luv u olls lar!!<3

nie aktiviti berendam smpai lebam..harharhar

kena merangkak atas lumpur yng x nmpk sbb malam kalah tentera buaya darat..

lepas merangkak kena tiup 10 belon smpy pecah..hurm kembung jgak la kitorang mlm tuh..

setiap kali aku tgok pic nie msti aku nk tergelak tgok muka pakdin lols!
abes jer tiup2 belon tuh..kena pulak smbungkan tali yng dah di putuskan pendek2 then kena check klu putus lagi kena buat laen..part nie aku paling bengang kowt..akak tukang check abis xder keje tuh kje nk mengkejam ngan team aku..aduh dekat patplohpat kali jgak la team aku kena ulang aktiviti bangang nie..huish rimas kowt..tpi aku x buat pown teammates aku yng len yng buat..aku over jer jdi drama king dok melalak kat tepi kes x puas ati cara akak tuh checking tali kitorang..akak yng guide team aku tuh duk tenangkan aku je coz dya tanak aku panas kowt..tpi aktiviti tuh ok jer..motif dya mmg nk kitorang sabar walau susah cmner pown kehidupan nie..hurmm bagus2..aku x marah akak tuh pown cuma penat jer actually..*tetibe

nie barang amanah yng kitorang kena heret sepanjang aktiviti mlam tuh..
meh aku citer cket pasal barang amanah yang dianggap begitu penting oleh akak2 and abang2 nie..tpi kitorang anggap makanan jer sebab sedapkan benda alah nie..harharhar..ghasak jer la statement aku..diorang barang amanah nie ibarat benda wajib lar yang Allah S.W.T perintahkan untuk kita..maksudnye,x kira la sesusah mne pown,sesibuk mne pown..amanah yang di pertanggungjawabkan terhadap kita mmng wajib kena pegang sebagai contoh solat..solat nie benda wajib so x kira la kita skit ke,sibuk ke,susah ke,kita wajib buat..mmg aku tabik 110% lar aktiviti malam nie..

untuk hari seterusnye jumaat pagi tuh,aktiviti satu jer iaitu Treasure Hunt..fuhh,best kowt..apa yng penting dpat kuruskan badan hoho..x silap aku,gmbar untuk Treasure Hunt xder kowt sbb suma busy kan asyik lari2 cm orang giler..harharhar..mmg besh lar sbb di samping lari2 tuh dpt jgak belajar benda baru n dpt hangatkan blek pelajaran sejarah yng lme2 gerenti dh lupe sbb jwb soalan kat stesen tersebut mmg salah jer berderek..hahaha..then gambar kat bwah nie suma batchmates aku yng kepenatan berlari lepas habes Treasure Hunt tuh..

yng beg putih tuh bakal menantu bapak aku..lolsXD

yng buat peace tuh orng Kenyah ok!

yng pkai bju purple tuh Missworld Sentap batch kitorang

yng blekang skli tuh taiko gelap kami..harharhar

aku yang sedang menggigit epal ye..ye yang sedang mengigit epal ye..

tataw nk taruk caption ape daa..

tuh aku tgah buat rumusan tntang aktiviti sepanjang aktiviti yng telah di jalankan..eh..heeeXD

Team Cloud 9 always happening~

kat bawah nie gmbar2 bebas dan gmbar2 yng aku ska nk tengok..XD

ermmm..


diorang buat gangnam style x ajak aku!!
tegas tapi garang baik wokk..

syeera and syira







waktu nie team aku tgh menyeksa kat padang kowt..lolsXD

padan muke kena cat!

team seteru kitorang..hohoXP


last sekali gmbar2 yang terhangat di pasaran!!



freestyle yo!

bakal-bakal lawyer masa depan..nnty apa2 contact diorang jer la..huhu

apa yang pasti TENACIOUS 37..


is

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...